לתשובות שאסור לתהות עליהן נחוצים תוהים עם אומץ ויושרה אינטלקטואלית

שמתם לב, שיש יותר ויותר שאלות, שפחות ופחות נוח לשאול אותן? שיותר ויותר רעיונות, שעד לא מזמן נחשבו כמובנים מאליהם – נחשבו שוב – נמצאו כלא נכונים מאליהם – וכבר לא נעים יותר להטיל בהם ספק בחברה מהוגנת? האם אכן קיים טרור גברי כנגד נשים, המקופחות לאורך כל ההיסטוריה? יש באמת עוד מגדרים מעבר לשני המינים? משבר האקלים קיים כעובדה מוגמרת ואין יותר חלוק עליו או על הפתרונות המוצאים? ניצחון צבאי הוא מילה גסה? תקינות פוליטית היא רק הניסיון להוציא מהמילון מילים גסות?


מתי לאחרונה חלקנו על קביעת ראשי הביטחון לכך ש"אין פתרון צבאי" למלחמות?
אומרים, שמי שיש לו פטיש, כל בעיה נראית לו כמו מסמר. למעט אלו המופקדים על פתרונות למלחמות – שהם לעולם אינן מסמר?
ממתי המילה "ניצחון" הפכה מילה גסה? שמונה מפגשים: חוזרים לנצח | חוג צבא וביטחון.

בחוגי מזרחנות שולטת אג'נדת האוריינטליזם של אדוארד סעיד הגורסת, שלמערב אסור לחקור את המזרח התיכון. אם כן, מה כן מותר למזרחנים לחקור? ד"ר מרדכי קידר הוא אחד הפטישים הבודדים שממסמר את בעיות המזרח התיכון. החוג למזרחנות; "בין אימפריאליזם מוסלמי לקולוניאליזם מערבי".


למדנו מד"ר קידר שבין-לאדן מנה את ועידת האו"ם לפיתוח ואוכלוסין בקהיר ב-1994 כאחד מהמניעים העיקריים למתקפתו הרצחנית שהכניסה את ארה"ב לאפגניסטן. ועידת האו"ם נתפסה בעולם הערבי כניסיון קולוניאליסטי לפגוע במוסד המשפחה המסורתית. ובצדק. המטרה שהועיד האו"ם לוועידה בניירות העמדה המקוריים הייתה אג'נדה נסתרת לצמצום ילודה מוסווית תחת דגלים ערכיים כוזבים. נסקור זאת בחוג סוציולוגיה . ובינתיים: סדנאות להתמודדות עם פוסטמודרניזם בהזמנה אישית.
מסמך של המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS באונ' ת"א(1) גורס, שוועידת האו"ם נכשלה כי "לא שקלו לנקוט צעדים נגד הנטייה התרבותית השמרנית והפטריארכלית השלטת" (שם,) במטרה להביא ל "אפס גידול אוכלוסין" משום ש: "כל ילד וילדה בכדור הארץ נולדים עם טביעת רגל פחמנית" ותורמים כך להתחממותו. איך ומתי הפך רעיון ה"קיימות" מהרצון להעביר את כדו"א במצב ראוי לדור הבא, לרעיון שעדיף שלא ללדת את הדור הבא?
ואולי מוטב לחזור לעיין ביסודות הפילוסופיה השמרנית | החוג לפילוסופיה עם תמיר דורטל (מפודקסט "על המשמעות").
האם אותו אליטיזם גלובלי פשה גם במערכת המשפט בישראל, וחותר תחת ריבונותה הלאומית של המדינה וזהותה כיהודית ודמוקרטית? נבחן זאת בסדרת החוג המשפטי | מערכת המשפט במשבר.


האם אותו טשטוש זהויות גלובלי קשור גם לכך שמוסדות התרבות בישראל חדלו לעודד יצירה מקומית יהודית, ציונית וישראלית? החוג לתרבות ואמנות | יצירה מקורית מקומית
החוג ליהדות ימשיך גם השנה את המסע לזהות דרך במשנתו של הרב קוק | עם הרב חגי לונדין ויגאל כנען.

ולסיום, קצת אופטימיות: בסדרת מפגשים האינטלקטואלים הרוסים נחגוג את ניצחונם של מעטים שנלחמו על זהותם היהודית וחיים בישראל כיהודים בני-חורין בעוד שבריה"מ הגדולה שניסתה למחוק את זהותם, היא שקרסה.

אם גם אתם מעדיפים תהיות שאין עליהן מענה על פני מענים – שאין לתהות עליהם – הצטרפו למפגשים בקתדרה העצמאית של פורום קפה שפירא, המשכן לסקרנות האינטלקטואלית שלכם.

מוזמנים לאירוע הפתיחה

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: