טראמפ vs פייק-ניוז

"שומעת?"  לוחש לי האנגלי: "אמרו עכשיו ב skynews , שהשמועה ברחוב היא, שטראמפ שלח את חיל משמר הגבול לרכז מסתננים לא חוקיים במחנות" ומייד המתיק באוזני בקריצה רבת משמעות ומעוטת אמונה: "טראמפ הכחיש…"

מייד לאחר מלחמת העולם השניה פשטה שמועה בארה"ב, שהCIA גייס נאצים בכירים לפרוייקט סודי של ניסויים לשינוי תודעה ולעינויים בבני אדם. תיאוריית הקונספירציות הזו התחילה שם שני עשורים של "עידן הפארנויה".

19dyk2011kvvpjpg

בסופו של דבר, בסוף שנות השבעים נחשפו עשרות אלפי מסמכים שהוכיחו – שתיאורית הקונספירציה ההזויה היתה נכונה לגמרי.

ההנחה היא שתיאוריות קונספירציה שגויות משום שלא ניתן להסתיר מהציבור קונספירציות בסדרי גודל שכאלו (וזה טיעון מוזר משום שהלוא מה שכל כך מאפיין את התיאוריות זה העובדה שכולם שמעו עליהן).  גם ה- CIA היה מודע למוניטין הרע של תיאוריות קונספירציה לכן הם עצמם הפיצו את השמועות האלו ובאופן מופרז ונלעג. כך שכל ידיעה ממשית שדלפה,הפכה להיות ללעג ואיש לא העז לפגוע במוניטין שלו עד כדי לחקור זאת
————–
יגיע יום שבו לציבור יהיה אפס אמון בתקשורת, שנותנת במה במהדורות חדשות בינלאומיות לשמועות טפשיות. תקשורת שקרית לא רק מחסלת את היכולת להאמין באמת כלשהי. ולא רק מחסלת את היכולת הדמוקרטית של אנשים להצביע על סמך עובדות (שלא מגיעות אליהם) – אלא היא מחריבה את הכוח היחיד של העם מול מוסדות שלטון ומוסדות משפט.

יום אחד יקום שליט, יטיל על חיל המשמר לאסוף אנשים, ייכניסם למחנות ריכוז ולירות בהם בכיכרות. התקשורת תדווח, אנשים יראו ברחובות במו עיניהם – ועדיין גם יצחקו בחוסר אמון לשקרים המופרכים של התקשורת.

יכול להיות שזה כבר קרה.
ואם זה עוד לא קרה. זה יקרה
וזו תהיה האשמה הבלעדית של התקשורת, אותה כינה טראמפ "אוייב העם".

כשרשת חדשות בינלאומית כמו skynews נותנת יד להפצת "שמועות ברחוב"  יש ממש בקביעתו זו. לי אין ספק, שהמגמה הזו בתקשורת שאנו עדים לה מזה כמה עשורים היתה אחת הסיבות לבחירתו של טראמפ מלכתחילה. הציבור, נקעה נפשו משקרי הפוסטמודרניזם.

<span dir=rtl>3תגובות ל‘טראמפ vs פייק-ניוז’</span>

Add yours

כתיבת תגובה

בלוג בוורדפרס.קום.

למעלה ↑