פוליטיקלי-דפקט

הצעת חוק מבקשת לאסור את השימושבמילה "מפגר". ואני כל כך קיווית שהמפגר הזה הוא מהליכוד, כדי להשמע אובייקטיבית כשאני אומרת שהמפגרים האלו איבדו לגמרי גם את האיתגור השכלי.

נכון, לא יפה להשתמש במילה "מפגר" לגבי אדם מוגבל. המילה "מפגר" היא עצמה מילה נקייה של המונח המקצועי "אימבציל": אדם בעל כשרים מנטליים ירודים.

בעבר הלא רחוק היו תורות גזע – באר"הב ובריטניה שקראו ברצינות לעקר אימבצילים למען ניקוי האנושות נפגמים גנטיים. לכן המילה "אימבציל" הפכה להיות בעלת מטענים שליליים כמו "גזע".

"מפגר" היא קיצור מ"מעוכב בהתפתחותו המנטלית" שיש בה קונוטציה של ספקטרום: אדם, כמו כל אדם, רק עם תפיסה איטית מהממוצע. אין במילה הזו כל דבר פוגעני לכשעמצו למעט העובדה שהיא מצביעה על תופעה במציאות – קיומם של אנשים כאלו.

מאחר שקיימם אנשים כאלו- והמילה מצביעה עליהם – היא קיבלה מתוך המציאות קונטציה שלילית. אם יחליפו את המילה במילה אחרת , זה ישנה משהו?

זין, ישנה! למה "זין"? מילה כל כך גסה? כי גם היא מכובסת .

המילה "זרג" קוצרה לאות תמימה אחת -כמו ש fuck הפכה לF word .

ומה? "זין" כבר לא מגונה? ברור שכן, כי המילה מקבלת את הסמנטיקה שלה מהעולם ולא כמו שהאימבצילים האלו מאמינים בעקבות אי הבנת פוקו- שהמילים עושות את הדברים כמו שאין הבדל בין המילה "הומו" למילה "גאה".

מי שהוא הומופוב ימשיך לשנוא אותם גם כגאים. נוסף על כך – האנשים האלו, עם ההצעות החוק האיבליציות, שלא ניתן כלל לאכוף אותן וגם לא לא צריך – הם מאמינים באמת שעליהם להביא לעולם שבו לכל בן אדם אין סיבה להרגיש רע עם עצמו. והם מוכנים להלחם, ואולי אף להרוג – את מי שסבור שלא זו מטרתה של חברה.

מפגרים נולדו כך ללא בחירה. ואין שום צורך להעליב אותם. זה ציווי אישי פנימי של אדם- לא לפגוע בזולתו. אבל מי שמאמין ברצינות שעל החברה להגן על כל פרט מפני עלבון סובייקטיבי – זה אדם שפועל להפוך את כולנו לאימבצילים: אני נעלבת מכך שאתה מכנים אותי "ימנית" – אסור לכם אפילו לחשוב עלי דברים רעים שכאלו או שאאתבע אתכם! ברורה המגמה? מחר, יגאל עמיר ייעלב שמכנים אותו "רוצח"

בארה"ב ילדים מתים מרוב שהם שמנים אבל הציבור נלחם במוסדות חינוך שמנסים לטפל בזה כאילו זו בעיה וכך מטילים "סטיגמה" על ילד ששוקל מאה קילו וגורמים לו להרגיש רע עם עצמו. שזה החטא האמיתי …

התוצאה של הלך הרוח הזו באה לביטוי אבסורדי מוחלט – סרט תעודה על אנשים שמרגישים שהגפיים שלהם לא שייכים להם ותובעים שינתחו אותם ויהפכו אותם לנכים מרצון. המסר של יוצר הסרט: החברה צריכה להכיר בשונות שלהם, ולהיענות לדרישה שלהם ואל לה למערכת לראות אותם בעיניים ביקורתיות שגורם לאנשים המופלאים הללו להרגיש כאילו משהו לא בסדר איתם.

אז, רבותי. המציאות היא, שישנם אנשים שמשהו לא בסדר איתם. ושום כפייה על החברה להתיחס אליהם אחרת לא תשנה זאת.

ולראייה, אנשים שאומרים שיש אנשים שמשהו לא בסדר איתם – יחשבו על ידי האימבצלים מסוגו של יוזם החוק המפגר – לאנשים שמשהו לא בסדר עם המוסריות שלהם. כך או כך, ישנם אנשים שהחברה לא אמורה להיות מכילה כלפיהם ואמורה לגרום להם להרגיד רע עם עצמם ובזה מסתיים הטיעון .

ואני, באופן אישי מייעצת לאמץ את התפיסה השמרנית שאומרת, שאנשים (דווקא לא כאלו שנולדו עם מוגבליות, אמנם) חייבים להרגיש לא טוב עם עצמם, כי רק ככה הם יכולים לשפר את מצבם ממצב שבו נולדו – עקרון עונג שאינו שונה ממצב של אמבה – לכלל מה שאנחנו מכנים "אדם": עם ביקורת עצמית, דחף להשתפר ובעלי למצפון – שכל תפקידו הוא לגרום לאדם להגיש רע עם עצמו גם כאשר הוא מזיק רק לעצמו. מפגרים אינם כלולים בכך, אם כי גם אנשים עם מוגבלויות מצליחים לשפר את עצמם כשדורשים מהם ופחות – כאשר נותנים להם להשאר כפי שהם. כמו כל אחד אחר. כמו נכים, כמו ילדים. כמוני. אם החברה בכללולתה, כולל הבנק שלי לא היו דורשים ובאים אלי בתביעות, לא היתה לי שום סיבה לקום בבוקר מהמיטה. ובכל זאת, אני מבקשת לתבוע את מנהלת דיסקונט שינקין על כך שהעליבה אותי היום, דרשה בחוצפתה שאסגור את האובר, וגרמה לי להרגיש מאד רע עם עצמי ואתם, שלא תעזו לבקר את הפוסט הזה. זה פוגע בזכותי המלאה לחשוב שנולדתי צודקת תמיד, חכמה עד אין קץ ורזה באופן מוחלט

‏יום שני 7 נובמבר 2016‏

<span dir=rtl>תגובה אחת ל“פוליטיקלי-דפקט”</span>

Add yours

כתיבת תגובה

בלוג בוורדפרס.קום.

למעלה ↑